Home Dieta Dieta antycellulitowa, czyli o tym jak się pozbyć cellulitu
0

Dieta antycellulitowa, czyli o tym jak się pozbyć cellulitu

0

dieta na cellulitWedług badań statystycznych problem cellulitu, czyli tak zwanej pomarańczowej skórki dotyczy nawet 90% kobiet na świecie. Choć kobiety często deklarują, że chcą się go pozbyć, to nadal nie zdają sobie sprawy, że to nie tylko genetyka, siedzący tryb życia czy nadwaga są źródłem cellulitu. Decyduje o nim też to, co jemy, czyli dieta.

Co jeść, aby pozbyć się cellulitu?

Aby skutecznie walczyć z cellulitem warto swoją dietę zaopatrzyć w składniki bogate w witaminę. Ma ona zbawienny wpływ na nasz organizm, bowiem oczyszcza go i odwadnia. Innym składnikiem wspomagającym walkę z cellulitem jest błonnik. Kategorycznie z diety trzeba za to usunąć jedzenie zawierające w sobie cukry proste, a także potrawy tłuste i smażone. Dobroczynny wpływ mają też rośliny strączkowe, zalecane przez dietetyków raz w tygodniu, z powodu ich kaloryczności.

Co dokładnie należy jeść, żeby walczyć skutecznie z cellulitem? Gotowe przykłady:

  1. Brokuły – trudno przecenić ich rolę w walce z cellulitem. W swoim składzie mają kwas liponowy zapobiegający procesowi twardnienia kolagenu w skórze, czyli bezpośredniemu winowajcy powstawania cellulitu. Mają w sobie również sporą ilość witaminy C. Brokuły są bardzo niskokaloryczne, dzięki czemu można je jeść bardzo często. Poza swoją ważną rolą w diecie antycellulitowej są po prostu zdrowe i bogate w składniki odżywcze i witaminy. Najlepiej jeść brokuły przygotowane na parze. Wtedy tracą stosunkowo niewiele wartości odżywczych.
  1. Jajka – choć mają w sobie dużo cholesterolu, to są nieocenionym źródłem witamin i minerałów wpływających na oczyszczenie organizmu z toksyn. Do walki z cellulitem zaliczyliśmy je ze względy na lecytynę odpowiadającą za odbudowę ścianek komórek skóry.
  1. Banany – są znakomitym źródłem energii. W walce z cellulitem wspomaga nas zawarty w nich cynk, poprawiający urodę i stan skóry oraz potas zwiększający przepływ krwi. Banany warto jeść rano ze względu na zastrzyk energii, który dają, a także przed treningami.
  1. Produkty pełnoziarniste – spożywanie produktów bogatych w ziarna jest bardzo istotne z punktu widzenia pracy jelit. Produkty pełnoziarniste pomagają pozbyć się z organizmu toksyn powodujących powstawanie cellulitu. Do produktów pełnoziarnistych możemy zaliczyć otręby, ciemne pieczywo, grube kasze oraz brązowy ryż. Ta grupa produktów wspomaga też walkę z nadwagę. Zapewniają one bowiem dłużej uczucie sytości.
  1. Kurkuma – to przyprawa kojarzona głównie z kuchnią indyjską. Również zalicza się do wrogów cellulitu, poprawia krążenie i zmniejsza poziom toksyn. Można ją dodawać do warzyw lub ryżu.
  1. Zielona herbata – to przykład na to, że nie tylko jedzenie, ale również napoje mogą wspomagać naszą walkę z cellulitem. Zawiera w sobie witaminy A, B, C, E, K oraz PP. Zielona herbata przyspiesza metabolizm, hamuje wchłanianie tłuszczy i reguluje poziom glukozy w organizmie. Zielonej herbaty, w przeciwieństwie do zwykłej, czarnej nie zalewamy wrzątkiem. Zapobiega to zniszczeniu jej smaku i właściwości zdrowotnych.

LEAVE YOUR COMMENT

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *