Home Fitness Regeneracja po wysiłku fizycznym
0

Regeneracja po wysiłku fizycznym

0

regeneracja po siłowniRegeneracja po treningu

Wiele osób rozpoczyna swoją przygodę ze sportem, to bardzo dobrze. Jednak w ogólnym pędzie do zgrabnej sylwetki i lepszej kondycji zapominamy często, że odpoczynek i regeneracja po treningu są tak samo ważne jak efektywny trening. W czasie wolnym od ćwiczeń mięśnie i stawy mają okazję odpocząć i nabrać sił na kolejne sportowe wyzwanie. Nieodpowiednia regeneracja lub jej brak mogą doprowadzić do przetrenowania i tak samo jak szybko rozpoczęliśmy przygodę ze sportem, tak szybko i boleśnie może się ona skończyć.

Aktywna regeneracja

Regeneracja nie musi oznaczać tylko i wyłącznie leżenia brzuchem do góry na łóżku, choć i taka forma relaksu jest wskazana. Jeśli jednak chcecie efektywnie wypoczywać i przygotować się do następnych wyzwań, warto pomyśleć o masażu sportowym. Istnieje wiele gabinetów masażu, gdzie można poddać się sesjom trwającym od kwadransa do godziny. Profesjonalny masaż sportowy nie tylko zregeneruje nasze mięśnie, ale również usprawni krążenie krwi.

Zbawienny sen

Jeśli pragniecie uprawiać sport, osiągać coraz lepsze wyniki i chronić się przed kontuzjami czy przetrenowaniem nie zapominajcie o śnie. Zdrowy sen jest najprostszą formą regeneracji, do której nie trzeba żadnych specjalnych umiejętności. Profesjonalni sportowcy śpią nawet do 12 godzin na dobę.

Dieta po wysiłku

Aby ciało się regenerowało potrzebuje zastrzyku energii w postaci odpowiednio dopasowanej diety. Dieta sportowca, bez względu na stopień zaawansowania, powinna być bogata w warzywa i owoce będące źródłem naturalnych witamin i minerałów, a także w produkty bogate w białko i węglowodany złożone. Uprawiając sport często uzupełniajcie płyny. Najlepszym pomysłem jest niesmakowi woda niegazowana lub izotoniki uzupełniające elektrolity utracone w wyniku treningu. W przypadku tańszych izotoników zwróćcie jednak uwagę na zawartość cukru. Nie chcecie chyba dokładać sobie zbędnych kalorii, które tak pracowicie spalacie podczas kolejnych treningów?

Masaż w domu

Regenerując się między treningami możecie masować sami siebie za pomocą rollera czy piłki tenisowej. Tę formę regeneracji, która jest również zdrowa, możecie przeprowadzać w domu podczas oglądania telewizji lub słuchania radia. Rolowanie stopą piłeczki tenisowej doskonale wpływa na stopy i przeciwdziała powstawaniu ostrogi piętowej.

Regeneracja to klucz do sukcesu

Podczas regularnych treningów i startów w kolejnych zawodach nie zapominajcie o odpoczynku. Intensywne treningi w pewien sposób wyniszczają organizm i mięśnie, co może doprowadzić do przetrenowania i kontuzji, która może nas wyłączyć z ćwiczeń na znacznie dłuższy czas.

LEAVE YOUR COMMENT

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *